søndag 28. februar 2010

Hei!

Dette blir da mitt første innlegg på min nye blogg! Gleder meg masse til å skrive! Er ei jente på 19 år, som prøver iherdig å gå ned i vekt, og ENDELIG har jeg funnet en metode som virker for meg!

Har vert på hauglanssenteret rehabiliteringssenter, og skal inn igjen i august, fram til da, er det opp til meg å klare å kontrollere min diett, og mitt treningsopplegg. Vil etterhvert legge ut oppskrifter, tips, treningstips ++

For meg, handler det å gå ned i vekt om mye mer enn å bare "slanke" seg, man er nødt til å legge om livsstilen sin, og komme seg opp av sofaen, bevege seg, og det viktigeste av alt er å finne aktiviteter man selv synes er gøy, og som man mestrer.

Til å begynne med, satte jeg alt for store krav til meg selv, men skjønte fort at gjør man det, mister man motet fort, og gir kanskje til og med opp. Det er viktig att de endringene man bestemmer seg for å gjøre skjer gradvis, att man tar litt å litt.
For eksempel, i stedet for å slutte helt med smør, bytte til ett lett smør, eller faktisk bruke majones i stedet. For visste du att, det er betydelig mindre fett og karbohydrater i majones, enn det er i smør?

Eller, i stedet for kneip, eller lyst brød, finn ett brød som i det minste har tre biter i grovhetsskalaen. De små grepene hjelper, og etterhvert som de nye vanene går seg til, kan man begynne å legge inn nye.

1 kommentar:

  1. Stå på Linn!! :-) Eg heia på deg! Kos frå Signe :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilse, ett tips, eller ris og ros!