mandag 1. mars 2010

Daglig aktivitet!?

En god ting jeg har lært, er att all aktivitet er aktivitet! Pass på att du setter deg ett mål for hvor mye aktivitet du skal ha daglig. Men det viktigeste er å sette ett mål som er realistisk, som du har sjangse til å fullføre, selv med en travel hverdag. Selv står jeg opp klokken 4.40 hver dag, og fra ca 06.30 til 07.05 har jeg som en fast "regel" for meg selv att jeg skal sykle på trimsykkel. Dette er en perfekt aktivitet, spesielt nå på vinteren, tenk, du kan nyte ett av dine yndlingsprogram på tv, samtidig som du trimmer!



Personlig, har jeg satt som ett fast m,ål att jeg minimum skal ha 35 minutter med aktivitet hver dag. En voksen person bør bevege seg minimum 30 minutter hver dag, men det optimale er en time med aktivitet hver dag. Så om man har sjangsen er det ypperlig å gå en morgentur før man begynner med andre ting. En morgentur trenger ikke vere mer en 15-20 minutter. Da får man kroppen, og fordøyelsen igang, og jeg vet av erfaring att man våkner, og fungerer faktisk bedre resten av dagen.

Kort summert, sett ett realistisk mål for dagen, og gjennomfør det! Du vil føle deg utrolig bra, og vere stolt over deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilse, ett tips, eller ris og ros!